nedeľa, 9. novembra 2008

Zacvičte si päť Tibeťanov - Video

Päť Tibeťanov je 5 energetických jogových cvičení, ktoré stimulujú základné energetické centrá v tele. Nárast vnútornej energie spôsobuje uzdravenie z chorôb, nárast celkovej vitality organizmu, omladnutie, zastavenie starnutia.
Prečítajte si viac na : fyzioterapia.blogspot.com


Pravidlá pri cvičeniach :
Dobre sa rozcvič, so zameraním na chrbticu! Cvičenia sú namáhavé na chrbticu a chrbtové svaly.
Dýchaj plynulo, pomaly a čo najhlbšie.
Prvý týždeň cvič len 3 opakovania z každého cviku, druhý týždeň 5 opakovaní, potom 7, 9, 11, ..., 21. 21 opakovaní stačí.
Cvič každý deň, ak chceš pocítiť účinok cvičení naplno.
Raz do týždňa môžeš cvičenie vynechať, ale viac nie.
Medzi jednotlivými sériami cvikov môžeš robiť krátke prestávky na pár hlbokých nádychov. Pri NÁDYCHU si predstav, že ťa napĺňa pocit blaženej spokojnosti. Pri VÝDYCHU si predstav, že sa stráca všetko napätie zo svalov, cítiš sa uvoľnený. Na cvičenie používaj podložku (molitan, deka, koberec). Zapoj do regenerácie svojho tela aj mozog.

1. Tibeťan
Východisková poloha :Postav sa a rozpaž ruky rovnobežne s podlahou.Otáčaj sa v smere hodinových ručičiek. 1 cvik = 1 otáčka.Ak chceš zmenšiť pocit závratu, nájdi si bod pred sebou. Pri otáčaní sa snaž udržať na ňom pohľad čo najdlhšie (keď sa bod pri otočení stratí z dohľadu, rýchlo otoč hlavu aby si znovu mohol sledovať daný bod).UVOĽNENIE (po ukončení série) , Ostaň stáť s rozkročenými nohami, vystri ruky pred seba, spoj dlane v úrovni hrudnej kosti a pozeraj na palce. Pomôže ti to získať rovnováhu.

2. Tibeťan
Východisková poloha :Ľahni si na podložku, na chrbát. Vystri ruky pozdĺž tela, dlane smerom k zemi, prsty vedľa seba.Pri NÁDYCHU zdvihni hlavu a tlač bradu na hrudník. Súčasne zdvihni nohy do zvislej polohy. Chrbát ostáva celý na podložke (najmä dolná časť). Ak sa dá natiahni nohy smerom k hlave. Kolená by mali byť vystreté. Ak trpíš nadmerným prehnutím bedrovej chrbtice (hyperlordóza), zohni kolená, a až z tejto polohy dvíhaj nohy. Pri spúšťaní nôh tiež najprv zohni kolená a potom spusti nohy na zem a na zemi vystri nohy. Pri VÝDYCHU pomaly polož hlavu na zem a súčasne spúšťaj nohy na zem.

3. Tibeťan
Východisková poloha : Kľakni si so vzpriameným telom. Opieraj sa o prsty na nohách. Rukami sa chyť za stehná (alebo si ruky opri o hrebeň bedrovej kosti vzadu).Skloň hlavu dopredu, bradu pritlač na hrudník.Pri NÁDYCHU opatrne zakloň hlavu aj chrbticu dozadu (ohýbaj len hrudné stavce nie bedrá). Opieraj sa o rukami o stehná.Zakloň sa len tak ďaleko ako ťa chrbtica pustí, nerob to násilne, lebo si ublížiš. Pri zakláňaní udržuj napäté svaly v oblasti chrbtice, najmä na krku, aby nedošlo k poškodeniu chrbtice. Pri VÝDYCHU sa vráť do východiskovej polohy (vzpriamená poloha).

4. Tibeťan
Východisková poloha : Sadni si s nohami vystretými dopredu, chodidlá asi 30 cm od seba, telo vzpriamené (vzpriamená napnutá chrbtica), ruky polož dlaňami na zem vedľa zadku. Skloň hlavu dopredu, bradu pritlač na hrudník. Pri NÁDYCHU pomaly zakloň hlavu a zároveň dvíhaj telo na vystretých ramenách. Trup a stehná budú rovnobežné so zemou, ruky a lýtka sú kolmo na zem . Na chvíľu napni všetky svaly v tele, ale nezadržiavaj dych.Pri VÝDYCHU sa vráť do východiskovej polohy. Narovnaj chrbticu.

5. Tibeťan
Východisková poloha :Ľahni si na zem tvárou smerom k zemi, opri sa o vystreté ruky, prsty na nohách sú zohnuté. Ruky aj nohy sú od seba vzdialené asi 60 cm (na šírku ramien), ruky aj nohy sú vystreté. Chrbtica je prehnutá nadol. Napni sedacie svaly aby sa chránila bedrová časť chrbtice. Cvik vykonávaj naboso na protišmykovej podložke , aby sa energia nespotrebovala na udržiavanie rovnováhy. Opatrne zakloň hlavu čo najviac dozadu. Pri NÁDYCHU zdvihni telo v bokoch aby vytvorilo obrátené písmeno "V". Súčasne skloň hlavu dopredu, bradu pritlač na hrudník. Pri VÝDYCHU nechaj klesnúť telo do východiskovej polohy. Klesaj čo najhlbšie, takmer až po zem (len ak si pokročilý cvičenec).

6. Tibeťan

6 Tibeťan sa nemusí cvičiť pravidelne preto nepatrí do normálnej zostavy. Tento cvik presúva sexuálnu energiu z dolných čakier spojených s pohlavnými orgánmi do horných čakier, ktoré túto energiu rozdelia do celého tela. Tento cvik nie je vhodné cvičiť pokiaľ sa chystáš byť sexuálne aktívny. Naopak pokiaľ pociťuješ prebytok sexuálnej energie, tento cvik ťa zbaví napätia a pomôže ti získať rovnováhu. Počet opakovaní je individuálny, obvykle stačia 3 opakovania. Východisková poloha : Postav sa vzpriamene.Zhlboka vydýchni a vypusti z pľúc všetok vzduch, pritom sa opri rukami o kolená. Vydýchni aj zvyšok vzduchu z pľúc. Zo zadržaným dychom, s prázdnymi pľúcami sa narovnaj späť do vzpriamenej polohy. Daj si ruky vbok a tlač ich dolu, tým sa ti vysunú plecia hore. Brucho čo najviac vtiahni a vypni hrudník. Zotrvaj v tejto polohe tak dlho ako len môžeš. Nadýchni sa nosom, vydýchni ústami. Pri výdychu uvoľni ruky a nechaj ich voľne visieť vedľa tela. Viac krát sa zhlboka nadýchni a vydýchni. UVOĽNENIE Po ukončení všetkých cvikov si ľahni a uvoľni si všetky svaly, aby ti v nich neostalo napätie.
Päť tibetanov video

Žiadne komentáre: